søndag, juli 16, 2006

Mathias 3 år!

Ja, så ble han 3 år i dag altså. Store flinke gutten min. Vi hadde fint selskap og han fikk masse kule saker. Bl.a gigastor fjernstyrt laste bil av onkel.

Noen ord om Mathias som 3 åring:
Bildet her sier mye. Full fart og elsker at det skjer ting. Slett ikke så interessert i å stå i ro for å bli fotografert mer ( til min store fortvilelse, men men jeg må nå bare knipse jeg så får minnene bli uklare en periode. *knis*) . Han er sta og bestemt og gir seg slett ikke først og sjeldent sist og oftest aldri uten kamp. Men så er han jo 3 år da, og som man vet så tror nok alle 3 åringer at de vet hva som er rett og det er dem det handler om, og ingen andre. Hensyn, hva er det? ;-)
Nei, nå skal jeg virkelig ikke svartmale det helt her for det blir urettferdig. Jeg har ne fantastisk snill og god gutt. En storsjarmør og humorist som både smelter hjertet mitt og får meg til å le - ofte!
Hva kan han som 3 åring: Han kan telle til 11 ( hopper over 5 av og til), han kan telle ting ( antallet, og det lærte han i dag da han plutselig talte hvor mange blomster som var på bursdagskrona hans) , han kan si alt! - ikke helt rent alt, men 90% er rent språk, han setter sammen lange finurlige setninger ( gosj, jeg får meg en god latter mange ganger), Han elsker å putte inn ekstra ord i setninger( de passer inn) som kanskje, så klart, selvfølgelig og flere men kommer ikke på akkurat nå - Setningene hans er veldig spennende med andre ord, og morsomme og skikkelig på kornet av og til. Han tisser på potte eller do ( her hos mor vil han ikke tisse på do, men hjemme gjør han det) hvis han ikke har bleie på, bæsjinga venter han litt med enda, skumle saker det der. Han elsker å ligge på sofaen i armkroken. Han elsker å leke med biler og togbane, og han elsker å se på TV. Det beste han vet å drikke i hele verden er appelsin juice ( Det har det vært siden han var halvannet år) og den tar han gjerne i flaska, og enn så lenge så får han beholde den kosen, for han koser seg med stor K da altså. Vi får ta det etterhvert så for å motsi meg selv litt: Han er liten enda. Tihi.

Gosj, ja 3 år har vi fått vært sammen nå, og 3 flotte år har det vært både på godt og vondt. 3 år jeg aldri ville vært foruten, og jeg håper vi får millioner mange flere sammen. :-) Jeg er så utrolig glad i deg, Mathias! Du er min lykke.

3 Comments:

Blogger Ania said...

For en skjønn treåring! Og for en utrolig koselig tekst til gutten din - dette må du jo nesten printe ut og scrappe!! :)

10:19 p.m.  
Blogger Nina said...

Gratulerer så mye med gårsdagens bursdagsbarn! For et herlig bilde av han og en utrolig koselig og rørende tekst du har skrevet om Mathias som 3-åring:o)

9:11 a.m.  
Blogger Monica said...

Gratulerer med den store lille gutten din. Ble helt rørt av teksten din her, så enig med Ania, den burde nesten printes ut og scrappes ;)

Ha en fin julidag. Kos deg med gullgutten! :)

6:17 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home