tirsdag, august 22, 2006

Full rulle

Gosj, ja da er det virkelig igang. Fullt kjør på skolen nå og timeplanen jeg ble så glad for her for litt siden er endret. :-( Jaja, ikke så ille da, har enda fri på onsdager frem til jul, men har nå 8 timer mandager og tirsdager. Tungt kjenner jeg, men det må bare gå, også har vi et helt nytt fag for meg de siste timene "material og bearbeiding" og det er kjipt å ha på slutten av dagen når man begynner å dabbe av litt. Blir visst endel kjemi her og det kan jeg jo endel fra før så. Mathias er ikke noe lite monster lengere. *knegg* Gikk heldigvis fort over det der. Eller rettere sagt, jeg fikk vent meg til det. Jeg hater sånne plutselige uforståelige endringer i mønsteret. Da blir jeg satt ut og må fundere litt, også går det bra :-p Han trasser som alle andre småunger og det må man bare ta med. Det værste hadde vi forhåpentligvis i vår. Da var det pyton da. :s Gikk ikke ann å nå frem engang da. Han er blitt større og det går ann å prate med han, og det lønner seg gjenre å prate litt om ting og få forståelse for hverandre. Jeg gleder meg igrunnen til han blir enda litt større og kan sette sammen enda mer ord og sammenhenger sånn at jeg kan forstå han enda bedre.

Tusen takk for gode ord i kommentarene til posten min, ihvertfall! :-)

Pst: Noen som har gode avstressingsteknikker/unngå stress? Jeg er fæl å stresse - helt ubevisst også, jeg prøver å ta en ting av gangen, men ofte lar jeg meg rive med av mengde og tenker automatisk tempo. Resulterer ofte i hodepine nemlig og det er ikke så kjekt når man skal pigg og opplagt. Hadde sjeldent hodepine før, men iløpet av fjoråret kom en sånn typisk stresshodepine snikende når det ble mye rundt ørene.

2 Comments:

Blogger ania said...

Det er deilig når de vokser til og forstår mer av språket våre forklaringer og kan formidle sine tanker og følelser bedre også :) Og ang. avslapningsteknikker - sorry nei :( Merker jeg får hodepine om jeg ignorerer mat/vann litt for lenge forresten -- kanskje du midt i stresset glemmer det samme?

9:52 p.m.  
Blogger Kathrine said...

Stresshodepine vet jeg desverre alt for godt hva er. Ting jeg synes hjelper:

- Veldig varm dusj, ha helst dusjhodet på stativet slik at begge armene kan henge rett ned.
- Varmeflaske på øvre del av nakken / varm (nesten så du brenner deg) klut på panna
- Ikke tygg tyggis
- Kjenn etter om tunga er pressa opp mot ganen, hvis den er det, slipp den ned i munnen.
- Drikk nok vann
- Spis regelmessig
- Gjør tøyeøvelser for nakken når du har trent (er god og varm), hvis du ikke vet hvordan kan jeg prøve å forklare eller du kan spørre en trener på treningssenter. De bør kunne det.
- Gjør noe du vet du slapper av med midt i alt som skal gjøres. Stress i en stressa situasjon gir bare mer stress.

Det var det jeg kom på i farta! Ellers hjelper det å ta en paracet og en ibux samtidig og sove en times tid hvis du har mulighet til det, men det er jo ikke lurt sånn på daglig basis. Det bra med å kombinere de to er at de angriper ulike deler av muskelsmerten.

3:07 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home