torsdag, august 17, 2006

Ja, så var skolen igang, og vi har alt hatt flere forelesninger. De er litt greie å repeterer litt grunnleggende nå i begynnelsen, men det er både positivt og negativt, for innimella blir det langtrukket men så dukker det opp de tipsene jeg kaster meg over og memorerer - De er kjekke! Det er ihvertfall helt fantastisk godt å se alt hva jeg egentlig lærte i fjor, og hvor lett jeg har gjort det for meg selv med det grunnlaget jeg nå ha. Jeg skjønner hva de snakker om og jeg kan det! Det gjorde jeg ikke i fjor høst. *knegg*

Har fått vite endel bøker, og i matematikk skal vi ha engelsk bok. "Calculus" av en mister Adams. Men, heldigvis så har jeg lært meg å ta sånne utfordringer på positive måte, og her tenkte jeg at dette må jo bli en kjempestyrke på språket både fagord og annet til man skal ut i arbeidslivet. Joda, skal nok gå bra. Har alltid likt engelsk og aldri hatt vanskelig for det. Jeg fant ut at jeg like godt kunne begynne med å finne ut hva calculus betydde så jeg ikke var helt grønn, og det er oversatt med: integral- og differensialregning. Logisk igrunn siden det mye er det vi skal holde på med. *knegg* Fant ei knallflott matematisk ordliste på nett og den er alt lagt i favoritter. Takker virkelig de kjekke menneske der ute i verden som tar seg tid til å hjelpe andre sånn. :-)

Ellers så har jeg alt fått laget 3 LOer ferdig av den superlekre diggbare pakken jeg fikk fra siri her om dagen. Snakker om inspirerende pakke du!! *love* De nye scenic route er bare dødsrå, og sassafras er like kule som jeg trodde. Hiihaaa! :-) Har flere prosjekter liggende, så jeg må nok lure meg til litt scrapping innimella her - Hihi.

I morgen skal vi kjøre til mamma, og overnatte der til lørdag, for da skal vi i bursdagen til lille tantebarnet mitt Kine som ble 2 år igår. :-) Fant endelig den perfekte bursdagsgaven i dag! Jippi! Den har vært et lite mareritt for tante-pakker må jo være skikkelig kule. Hihi. Skal legge ut bilde etter bursdagen - kan ikke si nå hva det er i tilfelle diverse søsken og svigersøsken sniker her inne. ;-)

Ble mye babbel her gitt... Føler liksom at en post er mer spennende med bilder, men fant ikke det bildet jeg ville ha her, nemlig forsiden av den nye matteboka så da får det bare være. Nå er jeg ihvertfall ferdig med skravlinga og skal gå å se på LOene jeg har liggende om jeg kan finne noe mer puslerier der. Ha en fin kveld alle sammen! :-)

4 Comments:

Blogger Anette S said...

Hei Linda! Takk for besøk hos meg! Muffinsene var sååå gode og jeg nyter de uten dårlig samvittighet! Matte er ganske gøy, når man bare kommer over at det er ganske vanskelig. Har begynt jeg også, men det er bare 10 studiepoeng jeg trenger dette semesteret, så jeg må finne på noe lurt. Tror jeg skal bestille meg en middels stor pakke fra Siri selv, jeg (Men så mye sassafras jeg får plass til)! Har gledet meg til å bestille helt siden hun åpnet!

7:44 p.m.  
Blogger Kathrine said...

Og nå fikk jeg lyst å gå på skole igjen! Nye bøker syns jeg var både spennende og pes. Jeg hadde en del "telefonkatalogen" og var alltid litt usikker på om jeg kom til å greie å bli venner med den.

Jeg har også bestilt pakke av Siri idag, om enn ikke så stor. Gleder meg til den kommer, for jeg har jo bare ideer til de papirene, og ingen til de jeg har.

Vet hva du mener med det med bilder forresten! Jeg klarer ikke poste uten nesten.. Ha en hyggelig scrappekveld!

7:47 p.m.  
Blogger Ania said...

*fnis* Så bra at du trives og føler du har et godt grunnlag og forstår mer! Calculus høres kjent ut, tok litt matte på universitetet for leeenge siden -- men så heter alle mattebøkene helt sikkert nesten det samme alle sammen :P OG ja!!! Helt enig!! LOVE DE NYE SCENIC ROUTE & SASSAFRASS LASS ARKEKNE!!!!! Har bare scrappet to LO'er med de arkene hittil men I'm in love!! :D

11:03 p.m.  
Blogger Catrine said...

Du virker kjempemotivert for skolen, så det går nok veldig bra!
Og jeg er enig i at de nye Sassafras Lass og Senic Route papirene er leker. Holder på med to LO'er med de arkene!
Ha en fin dag! :)

7:20 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home