fredag, november 30, 2007

Nytt objektiv = bildedryss

Jeg har endelig fått kjøpt meg et nytt objektiv. Da jeg var i Paris og fikk sammenlignet objektiver og egenskaper med jentene så fikk jeg virkelig opp øynene for et behov jeg ikke helt visste at jeg hadde. Hehe. Jeg har jo et 28-300mm fra før, men ser jo nå at dette er et langt objektiv og derfor begrenser avstander. F.eks bilde opp i lufta. Jeg kan ikke akkurat grave meg ned i jorda heller. *fnise* Vel, jeg har studert litt rundt og valget falt tilslutt på canon 50mm f1,4. Veldig bra testresultater og prisen var overkommelig. Og noen av hovedgrunnene til at jeg valgte det var lys og usm, og jeg må si at jeg digger den usm`en - deilig stille. :-) Og lyset også selvsagt! For det har jeg savnet litt. Det gamle var ikke så veldig lysterk og hadde spenn på blender fra 3,5-6,3. Men godt nok liksom - bare jeg som fikk lyst på et til, som også var mindre og mer hådterlig å drasse på. Jeg er kjempefornøyd ihvertfall, og kameraet har fått kjørt seg litt, så her kommer et lite bildedryss. Siden jeg aldri har hatt så lav blender som 1,4 så er det kun det som er brukt her. *lol* Må glede meg ferdig over den før jeg tester ut hva som fungerer best. Bildene er enten orginale eller justert pittelitt på nivåer for mer hvitt lys. Bil bildene er trikset litt å farger og metning også - syns de ble kule! :-)(ingen bilder er beskjært i ettertid)
Som dere ser er jula kommet i stua her - kjempekoselig. :-) Har første eksamen på mandag og må alltid ha det ryddig og rent rundt meg så da passet det bra å få jula inn samtidig. Har bare igjen å sette opp adventsstaker og henge opp julestjerne.
Forresten, dere "paris-damer", kjenner dere igjen babyløva? Hehe. Den ble særdeles godt mottat og de har vært bestevenner ever since. :-)
Til sist - Ha ei flott helg og kos dere med juleforberedelser!



















2 Comments:

Blogger Kjersti said...

gratulerer med nytt objektiv! Flotte prøvebilder - sant det er en helt ny verden? Jeg digger min i hvertfall :)

9:59 p.m.  
Blogger Annette said...

Ååååh! For noen herlige bilder!
Gratulerer så mye med nytt objektiv! Står høyt på ønskelista mi og.

10:56 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home