søndag, mars 11, 2007

Tjohei, trallalei! Ja, en oppdatering er vel på sin plass. Jeg er treig som sirup i hodet for tiden så jeg greier ikke å orke alt. Sliten er vel rette ordet. Hva slags år vil 2007 bli tro? Vel, skal jeg dømme ut fra de første 2,5 månedene så blir det et "heavy" år. Jeg møtte veggen denne uka. Det ble nok liksom - det ble for mye. Dråpen som fikk begret til å renne over var at jeg dristet meg til å ta meg en tur ut på byen forrige lørdag sammen med venner (leeeeeenge siden sist) og på søndags kveld så faller Mathias å slår hjernerystelse. Så ble det 2 netter uten mye søvn sånn på toppen av alt som har vært før.. vel, det ble stopp for meg. Nå har jeg matte eksamen 30 mars, og skal jeg klare det resultatet jeg vil ha på den så får jeg begynne å prøve å samle hodet mitt litt. Jeg vil ha vanlige A4 hverdager - MASSE av dem!!! Jeg trenger rutine over tid. Jeg trenger at det blir leeeenge til jeg ser en lege igjen.

Men men, det går nå på et vis lell. Mathias trives og vokser og er blitt en stor gutt. Han er litt genial den gutten. Han er uten tvil litt ekstra intelligent. Han er tilsynelatende frisk da. I storform rett og slett. Vi skal tilbake til regionssykehuset i neste uke mest sannsynlig for MR røntgen (de har lang ventetid, men hvis de ikke får avbestilling nå så lager de en time til han). Så da får vi vel svar på om det er noe... Jeg har nå tenkt ut mine teorier etter vi kom hjem og fikk funnet roen litt så jeg tror jo at det ikke er noe galt. Men vi får se. Det værste syns jeg nå egentlig er at det ble tatt blodprøver for å teste allergi i forbindelse med et astmaanfall han hadde, og da kommer det frem at han har masse allergier. >100 på peanøtter!! Og allergisk mot soya, hasselnøtter, hund ++ Og sikkert enda mer, men vi må ta mer blod for å finne ut det. Men dette gav ihvertfall mange svar på ting. Magevondt, oppkast, tarmromling, astmaanfall, tett osv. osv. Pollen vet jeg at han har vært allergisk mot for det brukte han allergimedisin mot sine 2 første vår-somre-høster. Underlig nok hadde han ingen tegn til allergi i fjor sommer... Jaja, nå har jeg fikset en time hos fastlege for å få litt veiledning om kosthold og sånn - fikk lite hjelp på sykehuset. Det blir vel en ordning p åalt, gjør det ikke? Mitt livsmotto har alltid vært: Alt ordner seg. Men nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg faktisk må overbevise meg selv litt om akkurat det. Jeg må finne roen, og jeg skal finne roen. Så håper jeg bare at det blir litt mindre action her fremover.

Takk for alle koselige hilsninger, og omtanker! Jeg setter kjempestor pris på det. Klem til dere alle sammen! Og Hege, jeg beundrer deg for det du har stått på beina gjennom, for det er jammen ikke lett når sykdommen kommer å tar over alt.

Ja, også må jeg vel kommentere denne sisten jeg fikk flere ganger ( kan jo ikke være uhøflig heller *knis*). Vel, kanskje jeg tar den en gang senere, men just nu orker jeg bare ikke.

5 Comments:

Blogger Anette S said...

å godt å høre at gutten din er i form! Allergier er veldig stress, men det er jo godt å finne ut av! Håper undersøkelsen hans går bra! Jeg sender deg noen energi-vibber! Håper du får en rolig hverdag fremover og kommer deg gjennom eksamen!

9:56 p.m.  
Blogger _Kine said...

Så trist å høre at du er sliten for tida. Noen ganger blir det rett og slett litt for mye. Bra at Mathias er i form nå da. Håper dere kan få hjelp med allergiene også. Allergi er heldigvis noe man kan vokse av seg etter hvert.
Jeg sender deg noen godvibber :) Lykke til på eksamen!

10:48 a.m.  
Blogger anita.hc said...

Hei hei

Ville berre takke for kommentaren i bloggen min. Veldig koseleg å lese. Håper alt går bra med Mathias (som forøvrig har samme navn som min mellomste)og lykke til med eksamen.
Du lager forresten noen fantastiske LOer :)

6:50 p.m.  
Blogger Catrine said...

Så godt å høre at Mathias er i bedre form nå.
Håper du får rolige dager fremover nå, så du får tatt deg inn igjen og funnet roen igjen.
*klem*

8:40 p.m.  
Blogger Annette said...

Hei!

Takk for koselig hilsen i bloggen :-)

Håper du/dere snart får svar på hva som plager Mathias.
Forstår godt at det rett og slett blir litt for mye til tider.
Det gjør vondt i en mammas hjerte når man ikke strekker over alt man ønsker. Selvfølgelig vil du være der 110% for gutten din, men på den andre siden merker du presset av skolen osv... Usj, ikke en enkel balansegang alltid. Og nattesøvnen er ihvertfall alfa omega om man skal komme seg gjennom lange dager...
Håper det snart "løsner" litt og at Mathias holder seg frisk og fin fremover mot sommeren.
Også må du ha masse lykke til på eksamen!!! Jeg tar også ekstra studiepoeng dette semesteret. Vi får se frem mot en velfortjent sommerferie :-D *knis*

Klem

12:10 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home